BADANIA PRENATALNE
Badania wg FMF – 460 zł
W Prywatnej Poliklinice „ Na Grobli” wykonuje się również badania nieinwazyjne wg standardów FMF (Fetal Medicine Fundation) - USG w połączeniu z badaniami biochemicznymi. Służą one do oceny ryzyka wystąpienia u płodu najczęstszych trisomii chromosomów: zespołu Downa, Zespołu Edwardsa, zespołu Patau. Aż ośmiu lekarzy pracujących w naszej placówce posiada certyfikat FMF, który potwierdza ich teoretyczne i praktyczne umiejętności wykonywania badań USG w ciąży.

W I trymestrze ciąży:

• USG prenatalne 11 - 13 (+6 dni) tydz. ciąży
  • Test podwójny (PAPP-A, beta-hCG) - badanie biochemiczne wykonane na aparacie Kryptor, rekomendowanym przez Fundację Medycyny Płodowej FMF z Londynu do przesiewowych badań prenatalnych.

• W oparciu o badanie USG, badanie biochemiczne oraz wywiad przeprowadzony przez lekarza następuje komputerowa analiza danych w oparciu o program kalkulacyjny FMF, dostępny dla lekarzy z aktualnym certyfikatem i audytem Fetal Medicine Fundation w Londynie. Po zakończonej diagnostyce pacjentka otrzymuje wydruk indywidualnego ryzyka urodzenia dziecka z wyżej wymienionymi patologiami genetycznymi w porównaniu do średniego ryzyka w populacji.