CHIRURGIA JEDNEGO DNIA
Chirurgii ogólnej

Przepuklina pachwinowa

Przepuklina pachwinowa jest to schorzenie, które polega na osłabieniu ściany jamy brzusznej.

Nie jest to tylko defekt kosmetyczny, ale choroba która może prowadzić do groźnych powikłań. Nigdy nie ulega samoistnemu wyleczeniu lub zmniejszeniu.

Jedyną skuteczną metodą leczenia jest operacja.

Operacje przepuklin pachwinowych są najczęściej wykonywanymi procedurami chirurgicznymi na świecie (ok. 20 mln zabiegów rocznie). W Polsce wykonuje się ok. 50 tyś. zabiegów w ciągu roku.

Najczęściej wykonywaną operacją przepukliny pachwinowej jest metoda Lichtensteina. Opisywana jest w literaturze światowej jako \"złoty standard\" leczenia.

Metoda Lichtensteina polega na nacięciu skóry w okolicy pachwiny i wzmocnieniu osłabionej ściany kanału pachwinowego przez wszczepienie siatki ze specjalnego materiału syntetycznego.

Do tej pory siatkę przyszywano szwami chirurgicznymi do otaczających tkanek. Powodowało to częste występowanie dolegliwości bólowych w miejscu operowanym. Obecnie nowoczesne siatki posiadają unikalny klej który powoduje idealne umocowanie siatki w kanale pachwinowym. Klej ulega samoistnej biodegradacji po 90 dniach.

Zastosowanie powłoki klejowej do mocowania siatki jest absolutnie innowacyjne. Pozwala na wykonanie operacji sposobem całkowicie beznapięciowym, co oznacza idealne przyleganie siatki do miejsca operowanego ale równocześnie brak możliwości przesuwania się siatki co mogłoby skutkować ryzykiem nawrotu przepukliny. Zastosowanie powłoki klejowej pozwala również na uniknięciu zastosowania nici chirurgicznych, skraca czas zabiegu i minimalizuje dolegliwości bólowe odczuwane przez pacjenta.

Nowoczesne siatki wykonane są z ultralekkich materiałów które minimalizują powstawanie miejscowych powikłań takich jak odczyn zapalny lub zakażenie.

W przeprowadzonych badaniach klinicznych wykazano że nawrotowość jest poniżej 1%, a neuralgia pooperacyjna nie występuje.

Operację przepukliny pachwinowej wykonujemy na sali operacyjnej w znieczuleniu miejscowym z sedacją anestezjologiczną. Oznacza to że zabieg jest całkowicie bezbolesny i bezstresowy dla pacjenta. Wykonywany jest w trybie ambulatoryjnym. Pacjent po 2-4 godzinach po zabiegu może bezpiecznie udać się do domu o własnych siłach w towarzystwie opiekuna.

Zabieg trwa ok. 40 minut.

Szwy użyte do zaszycia skóry nie trzeba zdejmować ponieważ są rozpuszczalne.

Do pracy można przystąpić już po 14 dniach lub po 4 tygodniach do ciężkich prac fizycznych.

Kwalifikacja do zabiegu operacyjnego oraz wizyty kontrolne są bezpłatne.